.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در فصل سرما مراقب ریه های خود باشید
هنگامیکه ریه انسان نتواند موجب ورود اکسیژن به داخل خون و خروج دی‌اکسید کربن بدن شود دچار آسیب و بیماری می شود.
به گزارش شمال نیوز: امروز به دلیل آلاینده های هوا، استرس، رژیم غذایی نامناسب، کاهش فعالیت های فیزیکی و ورزشی باعث ایجاد مخاطره در سلامت و ایجاد مشکلات تنفسی شهروندان شده است. 

وی اظهار داشت: هنگامیکه ریه انسان نتواند موجب ورود اکسیژن به داخل خون و خروج دی‌اکسید کربن بدن شود دچار آسیب و بیماری می شود.

مجیدی با بیان اینکه ذات الریه یا پنومونی در واقع همان التهاب ریه است، گفت: یکی از شایع ترین بیماری ریوی، ذات الریه یا پنومونی است که همراه با عفونت ایجاد می شود.

این متخصص ریه با بیان اینکه کاهش دمای بدن افراد بالای 65 سال می تواند از علائم ایجاد این بیماری باشد، اذعان کرد: التهاب ریه، تنگی تنفس، درد قفسه سینه، تب بالا، تهوع، استفراغ، اسهال، گرفتگی قفسه سینه، سرفه خلط دار، خستگی و درد عضلات از دیگر علائم بیماری ذات الریه است.

وی با اشاره به اینکه عفونت ذات الریه از نوع ویروسی، باکتریایی و یا قارچی نیز می باشد، افزود: بیماران مبتلا به انسدادی مزمن ریوی، آنفولانزا، آسم، سرخک و افراد سیگاری به دلیل بسته شدن راه هوایی ریه و جلوگیری از ورود اکسی‍‍‍ژن به دستگاه تنفسی در معرض خطر ابتلا به پنومونی قرار می گیرند.

این متخصص ریه درباره سرماخوردگی بیان کرد: در فصل پاییز و زمستان اگر دچار سرماخوردگی شدید به دلیل جلوگیری از ایجاد عفونت در ریه از شال گردن و لباس های گرم استفاده کنید.

وی با بیان اینکه با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی می توان خطر ابتلا به پنومونی را کاهش داد، تاکید کرد: شستن دست و صورت با مایع دستشویی، استفاده از دستمال کاغذی در هنگام سرفه یا عطسه کردن و عدم استفاده از سیگار باعث کاهش این بیماری می شود.


  منبع: باشگاه خبرنگاران
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.202 seconds.